مجله مطالعات فرهنگي
 
راهنماي خريد لوازم خانگي | نظرات درباره لوازم خانگي | معرفي فروشگاه هاي برتر لوازم خانگي | بررسي فروشگاه هاي فرش | بررسي فروشگاه هاي كالاي دندانپزشكي

اما بايد گفت كه اين محبوبيت زماني ماندگار خواهد شد كه تكنسين پروتز دندان مسئوليت پذيري خود در ارائه خدمات را، براي هميشه حفظ كند. طبيعي است لابراتوري كه به طور مداوم رضايت مراجعه كنندگان را كسب كند، مورد اعتماد دندان پزشكان و بيماران قرار خواهد گرفت. از طرفي عشق و علاقه به كار، مهمترين عامل موفقيت در هر زمينه اي به شمار مي آيد. رشته پروتز دندان نيز از اين ويژگي مستثني نيست. چرا كه اين شغل، شغلي صددرصد عملي است و درست انجام دادن كار به اين شرط امكان پذير خواهد بود كه با علاقه انجام گيرد. به طور كلي، داوطلبان مي توانند مطابق با علايق خود هر كدام از رشته هاي پيراپزشكي را براي ادامه تحصيل انتخاب كنند. أخذ قبولي در هر كدام از رشته هاي پيراپزشكي از جمله پروتز دنداني، نيازمند پشتكار داوطلبان خواهد بود. فردي كه فارغ التحصيل رشته پروتز دندان باشد و در اين زمينه وارد محيط كار شود را، تكنسين پروتز دندان مي گويند. به جرأت مي توان گفت كه وضعيت بازار كار رشته پروتز دندان، وضعيت مناسبي به نظر مي رسد. مواد و تجهيزات دندانپزشكي بعبارتي هر دندان پزشك براي ارائه خدمات درماني در رابطه با سلامت و زيبايي دندان، نياز به حداقل يك تكنسين پروتز دندان خواهد داشت. با وجود گسترش بهداشت در سراسر دنيا و نياز كمتر از پيش به دندانپزشكي، علم دندان پزشكي هنوز در وضعيت كاري مناسبي قرار دارد. بخصوص كه افراد بسياري براي زيبايي دندان هاي خود اهميت بالايي قائل هستند و خدمات بسياري را در اين زمينه از دندان پزشكان دريافت مي كنند.

بعد از اين عمل، استخوان و بافت پيوندي مجدداً در محل خودشان رشد مي كنند. در اين نوع از جراحي لثه، دندانپزشك لبخند لثه اي را برطرف و به اصلاح طرح لبخند كمك ميكند. به اين صورت كه آن بخش از دندان را كه به دليل رشد زياد بافت لثه، پوشانده شده است را برطرف ميكند. در اين جراحي، با كوتاهتر شدن لثه، تاج دندانها بلندتر ميشود و شما لبخندي زيباتر خواهيد داشت. جراحي پيوند لثه چيست و چرا انجام ميشود؟ در حالت نرمال بايد خط بين لثه و دندان ها نه خيلي پايين و نه خيلي بالا باشد. اما در برخي افراد، اين خط در حالت غيرمعمول و غير طبيعي خود قرار دارد. براي اينكه خط لثه را به شكل طبيعي خود برگردانيم نيازمند انجام جراحي لثه هستيم. در حالتي كه خط لثه بيش از حد پايين باشد ما بافت لثه را كاهش ميدهيم و در واقع نام عمل ما ليفت لثه خواهد بود.

از دستگاه ديجيتال سفالومتر دندانپزشكي براي قرار دادن و نگهداشتن سر بيمار در يك وضعيت استاندارد استفاده مي شود تا در طي دادن اشعه ايكس دچار خطا و يا مشكلي نشود. طراحي اين دستگاه به صورتي است كه در طي فرايند تابش اشعه ايكس سر بيمار دچار آسيب و ناراحتي نشود. نوعي از دستگاه هاي راديوگرافي كه سر بيمار در آن ثابت مي شود و قسمت شوت اشعه از يك طرف صورت تا سمت ديگر چرخيده و تصوير كامل پانوراميكي از دندان ها، فكين و مفاصل گيجگاهي فكي تهيه مي كند. ميزان اشعه وارده به بيمار در اين تكنيك بسيار كمتر از راديوگرافي پري اپيكال كامل دنداني است. داراي انواع معمولي و ديجيتال است. گسترش تكنولوژي ديجيتال در پيشرفت مداوم اين دستگاه و تكنيك و كيفيت آن تحول زيادي ايجاد كرده است. برخي از دستگاه هاي پانوراميك اساسا ديجيتال هستند و برخي از آن ها معمولي بوده و مي توانند با اتصال دستگاه هاي تكميلي ديجيتال نيز عمل كنند. همچنين دستگاه راديوگرافي سفالومتري نيز مي تواند به آن متصل باشد.

بنابراين با اين تعريف دندانساز كسي است كه با استفاده از تكنولوژي هاي مختلف و دانش علمي خود به ساخت پروتزهاي دنداني پرداخته و در نهايت كننده كار در حرفه دندانسازي است. توسط دندانپزشك انجام مي شود و سپس قالب انتخاب شده براي ساخت پروتز دنداني به لابراتوار ارسال مي گردد تا دندانساز طبق طرح درماني دندانپزشك پروتز دنداني را براي بيمار طراحي كند. بنابراين دندانساز كسي است كه در لابراتوار دندانسازي انواع پروتزهاي دنداني را مطابق با طرح درماني دندانپزشك مي سازد و در نهايت پروتز آماده شده را براي دندانپزشك ارسال مي كند. لابراتوار دندانسازي آزمايشگاه يا مكاني است كه طبق قوانين و مجوزهاي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به منظور ساخت انواع پروتزهاي دنداني تاسيس مي شود. پروتز دندان چيست و چگونه انجام مي شود؟ همانطور كه گفته شد حرفه دندانسازي يا تكنسين پروتزهاي دنداني با ساخت انواع پروتز دندان به ترميم دندان هاي از بين رفته مي پردازد و بدين طريق خدمات درماني را به افراد مختلف ارائه مي كند؛ اما اكنون شايد اين سوال پيش بيايد كه اصلا پروتز دنداني چيست؟ هستند، چرا كه در زندگي هر فرد تامين سلامت جسماني يكي از نيازهاي اساسي و مهم شمرده مي شود و بايد در تامين اين نياز همواره بهترين ها را انتخاب كرد. تجهيزات دندانپزشكي دست دوم تهران دندان يكي از اعضاي مهم بدن انسان مي باشد كه علاوه بر تامين نيازهاي جسماني، در زيبايي هاي ظاهري فرد نيز نقش دارد. مجموعه iranint يا به عبارتي ايران نشنال با فراهم آوردن يك بانك اطلاعاتي جامع در بخش خدمات پزشكي به شما كمك مي كند تا با يك جستجوي اينترنتي ساده با ليست كاملي از پزشكان حاذق در شهر تهران آشنا شويد. را با بررسي اطلاعات ثبت شده روي سايت به دست آوريد. بنابراين اگر به دنبال يك دندانساز يا دندانپزشك ماهر و باتجربه هستيد، مي توانيد با استفاده از امكانات مختلف سايت جستجوي لازم را انجام داده و اطلاعات مورد نياز خود را به دست آوريد.

برنج. 18. تغيير نور بسته به نزديكي سافت باكس. برنج. 19. تغيير نور بسته به نزديكي سافت باكس. برنج. 20. تغيير نور بسته به نزديكي سافت باكس. برنج. 21. تغيير نور بسته به نزديكي سافت باكس. هر چه زاويه تابش نور روي دندان ها بيشتر باشد، سايه ها متضادتر هستند. اگر سافت باكس ها در جلوي صورت بيمار قرار بگيرند، نور آنها كل حفره دهان را پر مي كند و تقريبا هيچ سايه اي باقي نمي گذارد. تصوير در اين حالت بسيار نرم و سبك خواهد بود (شكل 22، 23). اگر فلاش به صورت ساژيتال و با زاويه زيادي نسبت به سطح قرار گيرد، لكههاي نور به لبههاي جانبي دندانها و برجستهترين جزئيات ريليف منتقل ميشوند. سايه ها كنتراست بيشتري خواهند داشت. برنج. 22. عكس با سافت باكس جلويي. برنج. 23. عكس با سافت باكس جلويي. برنج. 24. عكس در محل ساژيتال سافت باكس. برنج. 25. عكس در محل ساژيتال سافت باكس.

سر ساكشن يك پلاستيك يكبارمصرف است كه در اندازه سر لولهي مكنده توليد ميشود و براي هر بيمار بهصورت مجزا مورداستفاده قرار ميگيرد. دندانپزشك كاملاً به بزاق و ترشحات دهان بيمار در ارتباط است و به همين منظور براي جلوگيري از انتشار هر نوع بيماري از بيمار به پزشك و بالعكس بايد از ماسك استفاده كرد. روكش موقت روكشي است كه بهمنظور استريل كردن يونيت دندانپزشكي به كار ميرود. روكش دندانپزشكي بايد منحصربهفرد براي هر مراجع كننده باشد و نميتوان از يك روش براي چند بيمار استفاده كرد اين كار احتمال انتقال بيماري را بالا ميبرد. راديوگرافي دندان باهدف بررسي دقيق و عمقي دندان صورت ميگيرد. ريشه و پوسيدگيهاي عمقي و بين دندان با معين توسط دندانپزشك مشخص نميشوند و نياز بهعكس برداري براي مشخص شدن دقيق پوسيدگي است. تصويربرداري راديوگرافي بهوسيلهي پرتوهاي ايكس با دز پايين ب انجام ميشود. تصاويري كه از راديوگرافي به دست ميآيند به دندانپزشك براي شناسايي مشكلات عمقي دندان مانند حفرهها، پوسيدگي دندان و دندانهاي آسيبديده كمك ميكند. تجهيزات مصرفي دندانپزشكي برگههايي كه براي راديوگرافي به كار ميروند يكبارمصرف هستند و تنها يكبار ميتوان از آنها براي چاپ تصاوير دندان استفاده كرد. نخ زيرلثهاي يا رتركشن كورد يكي از ابزارهاي تخصصي در دان پزشكي است كه از آن براي آماده كردن دندان براي ترميم ، لمينت و روكشهاي سراميكي استفاده ميشود. نخ زير لثه باعث ميشود تا دندانپزشك بتواند كامل سطح دندان را ببيند و بررسي كند. نخ زير لثه كاملاً يكبارمصرف است و تنها يكبار ميتوان از آن استفاده كرد حتي براي يك بيمار نمي توان دو بار از ي كنخ زير لثه استفاده كرد.. نخ زير لثه بايد بهآرامي زير لبههاي لثه قرار بگيرد تا دندان براي روكش ، بريج، لمينت و تريميم دندان آماده شود.

ولي اين تاج توسط يك ريشه ساپورت و نگهداري ميشود كه در داخل استخوان فك و زير لثه قرار دارد. وقتي ما اين دندان را از دست ميدهيم؛ مهندسي ايمپلنت همين پروسه را بازسازي كرده است. يعني ريشهي دندان و تاج آن را بازسازي كرده است. نكتهاي كه وجود دارد اين است كه هنگاميكه ريشهي دندان بازسازي ميشود؛ از چه طريقي بازسازي ميشود؟ ريشهي دندان از طريق ايمپلنت يا همان فيكسچر بازسازي ميشود. يعني بندهي جراح طي پروسهي جراحي، بافت نرم شما را باز كرده و استخوان را آماده ميكنم و ايمپلنت را از طريق جراحي آن فيكسچر يا پايهي ايمپلنت در داخل استخوان ميگذارم كه در آينده نقش ريشه را بازي ميكند. بعد از آن متخصص پروتزهاي دنداني روكش را براي شما قرار ميدهد. ما در مركز خودمان متخصص محترم پروتزهاي دنداني داريم. تمام تيم ما تيم دانشگاهي و از اساتيد هستند؛ كارمان را تخصصي انجام ميدهيم. معمولاًً هزينه ايمپلنت all on x نسبت به ايمپلنت all on 4 و ايمپلنت all on 6 بيشتر است چون تمام فك ايمپلنت مي شود.

يكي از بزرگترين مزاياي ارتودنسي نامريي نيز همين است كه بيمار در طول درمان بدون نگراني ميتواند لبخند بزند، زيرا دستگاههاي ارتودنسي در ظاهر پنهان هستند و ديده نخواهند شد. در ادامه اين مطلب به اين سوال كه ارتودنسي نامرئي چيست پاسخ خواهيم داد، همچنين انواع ارتودنسي نامرئي، مراحل ارتودنسي نامرئي و عوامل موئر بر هزينه ارتودنسي نامرئي را بررسي خواهيم كرد. مراقبتهاي لازم براي ارتودنسي نامرئي كدام است؟ مدت زمان ارتودنسي نامرئي چقدر است؟ بهترين سن براي انجام ارتودنسي نامرئي چه سني است؟ ارتودنسي نامرئي (Invisible orthodontics) يكي از انواع ارتودنسي است كه در اين روش براي مرتب كردن دندانهاي بيمار از براكت و سيم هاي ارتودنسي رايج استفاده نميشود. در درمان ارتودنسي نامريي از تجهيزات متفاوتي مانند الاينرهاي شفاف، براكت هاي سراميكي و بريس هاي دروني استفاده مي شود كه هر كدام از اين تجهيزات يك نوع ارتودنسي نامرئي را با روش درمان متفاوت رقم مي زنند. منظور از نامرئي بودن ارتودنسي اين است كه اطرافيان به راحتي متوجه دستگاههاي ارتودنسي روي دندانهاي فردي كه درمان ارتودنسي انجام داده نمي شوند.

در اين شكل هندپيس جراحي را كه بر روي جايگاه مخصوص قرار داده شده است ملاحظه مي كنيد. به وسيله هندپيس جراحي و انواع فرز هاي مربوطه ميتوان بخشهاي مورد نياز از استخوان را برداشت. همچنين ميتوان به منظور راحت تر كشيده شدن دندان آن را به چند قطعه جدا كرد. نيروي رانش هندپيس جراحي ، توسط موتور جراجي تامين مي شود.اين دستگاه محلي براي قرار گرفتن مايع سرم شستشو دارد و با پدال پايي به كار مي افتد. چيزل و ملت ابزار هايي هستند به كمك آنها مي توان شكل و برجستگي هاي استخوان را تغيير داد. نوك چيزل ممكن است از يك طرف و يا از هر دو طرف داراي بول (bevel) يا شيب باشد. اگر چيزل داراي يك بول باشد براي شكل دادن به استخوان مورد استفاده قرار مي گيرد و چيزل هايي كه دو بول دارند براي چند تكه كردن دندان استفاده مي شوند. اگر استخوان معمولي باشد با فشار دست كه به چيزل وارد مي شود مي توان استخوان را برداشت اما در مواردي كه استخوان سختي بيشتري داشته باشد براي جدا كردن استخوان به ملت نياز است. قبل از انجام هر گونه عمل جراحي بايد اطلاعات لازم به بيمار داده شود. اين گونه اطلاعات معمولاً به صورت شفاهي و كتبي در اختيار وي قرار داده مي شود و بيمار با امضاي رضايت نامه مشخص مي كند كه متن نامه را خوانده و قبول دارد. رضايت نامه به اين مفهوم است كه شخص بيمار اطلاعات جامعي از نوع عمل، منافع و ريسك هاي آن به دست آورده است. 1. آمادگي هاي قبل از عمل كه ممكن است مورد نياز باشد. 4. محلي كه بيمار در دوره ريكاوري بايد در آنجا بماند. با استفاده از دهانشويه كلرهگزيدين و يا ساير دهانشويه هاي آنتي باكتريال مانند پايادنتال مي توان بار ميكربي دهان را كاهش داد. به اين ترتيب امكان ايجاد عفونت هاي پس از جراحي به حداقل مي رسد.

  • دانشكده حقوق پيتر آلارد (Peter A. Allard)
  • وج چوبي
  • كراشوار (شامل ليوان، كاسه و ساكشن)
  • ليست تجهيزات دندانپزشكي بي حسي

يكي ديگر از دستگاه هاي موثر در تجهيزات پزشكي زيبايي دستگاه ام ميكروست. قيمت تجهيزات ايمپلنت تكنولوژي ام ميكرو بر اساس سايش سطحي پوست از طريق تماس ذرات پودر اكسيد آلومينيوم با پوست است. از اين روش در درمان چين و چروك هاي سطحي پوست و شفاف سازي پوست استفاده مي شود ولي در ازبين بردن لكه هاي پوستي ناشي از بارداري يا لكه هاي ارثي و عميق چندان مؤثر نيست. تري دي فركشنال دستگاه مجهز به راديوفركانس است كه مي تواند با 3 حالت مختلف درمان را انجام دهد. • هندپيس مگاسوند: اين هندپيس عمل مزوتراپي انجام مي دهد و جذب سرم فعال و هر گونه كرم زيبايي را در پوست (از طريق سوراخ هاي ميكروسكوپي ايجاد شده توسط هندپيس فركشنال تاجي) سرعت مي بخشد. • هندپيس TC يا هندپيس انقباضي حرارتي دو قطبي: اين هندپيس براي فرم دهي و عضله سازي صورت استفاده مي شود. اين هندپيس نيز با استفاده از امواج راديوفركانس و متمركز كردن اين امواج در داخل بافت توان ليفت و فرم دهي را در عضله هاي صورت فراهم مي كند.

 

نوشته شده در تاريخ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ توسط سورنا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی