مجله مطالعات فرهنگي
 
راهنماي خريد لوازم خانگي | نظرات درباره لوازم خانگي | معرفي فروشگاه هاي برتر لوازم خانگي | بررسي فروشگاه هاي فرش | بررسي فروشگاه هاي كالاي دندانپزشكي

انتخاب بهترين مكان براي گذاشتن تلويزيون در منزل جديد از دغدغه هاي بسياري از افراد است . قرار دادن تلويزيون در فضاي نشيمن به نوع نقشه و طراحي داخلي منزل بستگي دارد . بهترين جايگاه تلويزيون كجاي خانه است؟ جايگاه تلويزيون در دكوراسيون منزل از اهميت ويژه اي برخوردار است, براي انتخاب مناسب ترين جايگاه تلويزيون اين نكات مهم را در نظر بگيريد. براي انتخاب بهترين مكان براي قرار دادن تلويزيون مكان پر رفت و آمدي را انتخاب نكنيد . بهتر است تلويزيون را در قسمتي قرار دهيد كه رفت و آمد كم باشد تا در آرامش بيشتري تلويزيون نگاه كنيد پس هيچگاه تلويزيون را كنار ورودي آشپزخانه يا نزديك درب ورودي قرار ندهيد. مدل كمد ديواري بهترين حالت براي چينش مبلمان ، زاويه مستقيم مبلمان با صفحه تلويزيون است. بهتر است دكوراسيون نشيمن توسط مبلمان طوري باشد كه در اطراف تلويزيون يك فضاي محصور و دنج به وجود آوريدتا با لذت بيشتري به تماشاي برنامه هاي محبوب خود بنشينيد. همچنين بهتر است مبلمان را در فاصله مناسب با تلويزيون قرار دهيد و جايگاه مبلمان را بايد نسبت به بزرگي صفحه نمايش تلويزيون خود در نظر بگيريد زيرا نزديكي مبل به تلويزيون چشم شما را آزار مي دهد. سعي كنيد تلويزيون را در راستاي محور اصلي و كشيدگي اتاق قرار دهيد. به اين شكل شما مي توانيد چيدمان بهتري براي مبلمان اتاق پذيرايي خود داشته باشيد.و همچنين تاثير گذاري بيشتري را در اتاق پذيرايي و تلويزيون خود مشاهده كنيد. وضعيت قرارگيري تلويزيون نسبت به منبع نور نكته اي است كه اهميت بسيار دارد. تلويزيون خود را در مكاني قرار دهيد كه از همه قسمت ها براي تماشاي تلويزيون ديد داشته باشيد و نبايدهيچ مبل و صندلي را پشت به تلويزيون قراردهيد. تلويزيون را در كجاي خانه قرار دهيم؟

  • شما بايد در طراحي دكوراسيون خانه مهارت داشته باشيد
  • تغيير رنگ كوسن
  • كاشي كاري يا نقاشي ديوارهاي آشپزخانه
  • استفاده از نورپردازي
  • اتاقها فضاي بزرگي دارند كه با چند مجسمه دكور شده است
  • مبل و مبلمان طراحي چيدمان منزل

طراحي داخلي پيوند بين رنگهاي مختلف، الگوها، مواد و پارچهها را ايجاد ميكند. اين مقوله در مورد فنون تخصصي، آخرين روندهاي روشنايي و طراحي مبلمان را ارائه ميدهد. طراحي داخلي نياز به مهارتهاي تجسمي دارد و ميتواند تصور شود چه چيزي براي مشتري و فضاي زندگي و كاري او نياز است. طراحي داخلي، يك هنر زينتي است كه مبتني بر زيباسازي چيزهاي موجود در داخل خانه است. طراح داخلي شخصي است كه مجاز به ايجاد تغيير در ساختار ساختمان نيست. او داراي حس هنري است، ديدگاه گستردهاي در مورد زيبايي شناسي دارد و به مشتريان در مورد تركيب رنگ، انتخاب مبلمان و تصميمات لوازم جانبي در استفاده از فضاي داخلي كمك ميكند. طراح داخلي كسي است كه با كسب علم در مورد نورپردازي، هارموني رنگ ها، طراحي مبلمان، انواع پارچه اقدام به آفرينش يك فضاي داخلي مي كند. فضايي كه دلپذير و دلچسب است و در عين حال كارايي خود را نيز دارد. طراح داخلي بسته به سليقه كارفرما به طراحي مي پردازد به طوري كه ضمن زيبا و خاطره انگيز بودن به نياز كارفرما پاسخ مناسبي دهد.

براي اطاقهاي رسمي همواره تقارن جوابگو است . چيدمان نامتقارن به فضا حس و حال غير رسمي بودن مي دهد. سعي كنيد مسيرهاي ورودي را خيلي شلوغ نكنيد . از قرار دادن مبلمان هاي بزرگ و دست و پاگير در ورودي ها خودداري كنيد.حداقل و حداكثر فاصله از ورودي ها بايد حدود ۶۰ تا ۱۲۰ سانتي متر باشد. سعي كنيد تجمع وسايل در اطراف اتاق باشد نه وسط آن زيرا تجمع وسايل دروسط اتاق باعث تبديل آن فضا به دو نشيمن كوچك مي شود در حاليكه اگر وسايل را دورتا دور بچينيد يك فضاي نشيمن بزرگ خواهيد داشت. براي چشم نواز كردن فضا از مبلمان با سايزهاي مختلف استفاده كنيد .تعادل را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروي هم برقرار كنيد و از قرار دادن دو شيء بزرگ يا بلند در كنار يكديگر خودداري كنيد. به شما گفته بوديم كه چگونه با استفاده از تضاد وسايل نا هماهنگ را در يك دكوراسيون هماهنگ بگنجانيد. از تركيب خطوط راست و منحني براي ايجاد تضاد استفاده كنيد . و مدرن است از يك ميز گرد براي ايجاد تضاد استفاده كنيد . اگر مبلمانتان گرد و منحني است از يك ميز زاويه دار استفاده كنيد. مجله مبلمان بست فرنيچر را طوري قرار دهيد كه از همه ي مبل ها قابل دسترسي باشد . قبل از اينكه اقدام به كاري كنيد بهتر است اول طرحتان را روي كاغذ اجرا كنيد . ابعاد اتاق ها را مشخص كنيد ، محل قرارگيري در و پنجره ها ، سيستم هاي گرمايش و سرمايش و سيستمهاي الكتريكي ، سپس محل قرارگيري وسايل و مبلمان را روي نقشه تان مشخص كنيد . خواهيد ديد كه به نتايج بسيار مفيدي دست خواهيد يافت .

خطوط مدرن و تميز، اشكال ارگانيك و مواد طبيعي از شاخصههاي اين سبك هستند. اين نوع آشپزخانه بسيار كاربردي است و هميشه ظاهري تازه دارد. رنگ سفيد رنگ اصلي آشپزخانه اسكانديناوي است و نور نقش اساسي در فضاي آشپزخانه بازي ميكند. چراغهاي آويز يكي از عناصر اصلي اين سبك هستند. از كفپوش چوبي، مبلمان روشن و آثار هنري معاصر ديواري، در اين سبك زياد استفاده ميشود. آشپزخانههاي سنتي با طراحي كلاسيك و ويژگي معماري قرنهاي 18، 19 و 20 ميلادي در اروپا و آمريكا شناخته ميشوند. برخلاف طراحيهاي مدرن كه سادگي اصليترين ويژگي آنها است، در طراحي آشپزخانههاي سنتي براي شيك شدن آشپزخانه جزئيات و تزئينات زيادي به كار ميرود. در آشپزخانههاي سنتي بر خلاف آشپزخانههاي معاصر، بيشتر از متريالهاي طبيعي مثل چوب سخت و سنگ استفاده ميشود. مثلث كار يك مثلث فرضي است و سه راس آن شامل “سينك ظرفشويي”، “اجاق گاز” و “يخچال” ميباشد. رابطه اين سه عنصر در آشپزخانه بايد به گونهاي باشد كه نه آنقدر فاصله بين آنها زياد باشد كه موجب رفتوآمد طولاني شوند و نه آنقدر كم و تنگاتنگ باشد كه موجب تداخل و اختلال در مسير رفتوآمد.

شما ميتوانيد با اين وسايل كوچك، داخل بالكن خانهتان را تزئين كنيد. بسياري از افراد در خانه وسايل قديمي دارند كه نميدانند با آن چه كاري كنند. بالكن خانه مكاني است كه ميتوانيد بازيافت و استفاده دوباره از وسايل قديمي را در آن تجربه كنيد. براي مثال اگر كابينت قديمي داريد، ميتوانيد آن را رنگ كنيد و گوشه بالكن قرار دهيد و از آن به عنوان ميز استفاده كنيد و روي آن اكسسوري، كتاب، مجله، گلدان يا شمع قرار دهيد. اگر نردبان قديمي در خانه داريد، ميتوانيد آن را به گوشه ديوار بالكن محكم كنيد و روي آن را با ريسه، شمع و گلدان تزئين كنيد. اگر قفسه يا حتي جعبه ميوه در خانه داريد، ميتوانيد آن را رنگ كنيد و به عنوان شلف در تراس استفاده كنيد. اگر شيشه نوشابه داريد، ميتوانيد از آن به عنوان گلدان قرار دهيد. اگر ظرف رب يا ماست داريد، ميتوانيد آن را رنگ كنيد و در آن گل و گياه بكاريد.

مبلمان جزو يكي از لوازم هاي مهم در طراحي دكوراسيون مي باشد. نحوه چيدمان مبل در منزل و همچنين رنگ آن بساير مهم است. مبل ها وسيله راحتي براي نشستن افراد مي باشد. مبل ها در دو نوع مبل سلطنتي و مبل راحتي عرضه مي شوند. براي اينكه بتوانيد بك مبل استيل مناسب خريداري كنيد اين مقاله را تا انتها مطالعه كنيد. كلاف مبل استيل يا مبل سلطنتي از جنس چوب مي باشد. جنس چوب كلاف از چوب هاي راش، گردو و يا بلوط ساخته مي شود. كلاف اين نوع مبل ها، منبت كاري مي شود. فوم اين گونه مبل ها از نوع فوم سرد يا اسفنج ۳۰ كيلويي مي باشد. فوم مبل هاي سلطنتي بايد داراي مقاومت بالايي باشد و قابليت ارتجاعي داشته باشد. همچنين بايد نوع پارچه و دوخت مبل هاي استيل از جنس مرغوب باشد. مبلمان استيل مناسب براي مهماني هاي رسمي، تالارهاي پذيرايي و همچنين مناسب براي سالن هاي پذيرايي مي باشد. مبلمان سلطنتي در دو قالب هفت نفره و نه نفره عرضه مي شود.

اين مدل مبل كلاسيك جديد ۹۹ با ويژگي هاي ظاهري زيبا يكي از پرطزفدارترين مبل هاي حال حاضر است. روي دسته ها و تاج اين مبل منبت كاري هاي ظريف و زيبايي كار شده است كه ارزش اين مبلمان را بالا ميبرد. اين مبلمان از لحاظ ظاهري كمي شبيه به مبلمان استيل است. بنابراين اگر شما دوست داريد كه مبل استيل تهيه كنيد اما فضا و بودجه آن را نداريد مبل كاترينا انتخاب بسيار مناسبي است. كلاف اين مبل از جنس چوب راش گرجستان است كه يكي از بهترين كلاف ها در ساخت مبل است. همچنين اين مبل داراي دو عدد كوسن است. شما ميتوانيد هم اكنون مبل كاترينا را در رنگ دلخواه خود سفارش دهيد. اتاق خواب مستر استاندارد جديدترين مبلهاي كلاسيك در سال ۹۹ كدماند؟ همانطور كه در مطلب مقايسه مبل مدرن و كلاسيك نيز اشاره كرديم، مبلهاي كلاسيك براي پذيرايي و مكانهاي كه جلوه رسميتري دارند مورد استفاده قرار ميگيرند. به همين منظور شما ميتوانيد با استفاده از مدل جديد مبل كلاسيك يك دكوراسيون سلطنتي نيز در محيط داشته باشيد. البته مبلهاي كلاسيك به دليل اينكه در زمان توليد زمان و هزينه بيشتري را متحمل ميشوند، به نسبت ساير مبلهاي ديگر گرانتر هستند.

رنگهاي روشن باعث ميشوند كه ديوارها و مبلمان با هم تركيب شوند و خط تمايز آنها را براي چشم دشوار ميكند؛ اين باعث ميشود كه اتاق پذيرايي بزرگتر ديده شود. رنگ ديوارها، كفپوش و مبلمان را خنثي و روشن انتخاب كنيد تا به شكل آرامشبخشي در كنار يكديگر قرار گيرند و اتاق پذيرايي را دلباز كنند. در يك اتاق پذيرايي كوچك، هرچقدر بيشتر كفپوش در معرض ديد باشد، بهتر است. بنابراين از مبلمان اضافهاي كه به آنها نيازي نيست، خلاص شويد و در عوض مبلمان ضروري، با پايههاي باريك كه فضاي زير آنها خالي است استفاده كنيد. براي ميز هم به سراغ ميزهاي شيشهاي برويد تا كف را به خوبي نشان دهند. مبلمان اينچنيني فضاي اتاق را پيوسته و يكپارچه نشان ميدهند و كف زيباي اتاق را به نمايش ميگذارند. در اتاقهاي كوچك، هرچه مبلمان فضاي كمتري را اشغال كنند، بهتر است. مبلمان كوچكتر فضاي بيشتري را در اتاق پذيرايي شما باز ميكنند و آن را بزرگتر نشان ميدهند.


نوشته شده در تاريخ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ توسط سورنا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی